Sunday, 26 December 2010

Bila kompang dipalu

19 Dis 2010 - Damansara. Majlis bertandang dari pihak pengantin perempuan..sepatutnya ari ni emaa da balik ke Setiawan dengan menaiki bas jam 2 petang..tapi bila sepupu emaa dari Jitra, Kedah mengajak ikut rombongan pengantin perempuan, dengan senang hati emaa terima mengenangkan emaa telah berada di kl..jadi emaa tukar waktu..nekbas jam 7 petang.


Berseri-seri pengantin dipelamin..direnjis2..ditepung tawar..oleh kaum kerabat terdekat..terpancar kebahagiannya...lepas ni..boleh cepat2 tambah ahli keluarga..emaa tumpang bahagia melihatnya..


Makan..and makan je minggu ni. Macam ni selalu..boleh gemukla emaa lepas ni...
emaa da bagitau kan..yang emaa beli tiket jam 7 petang, tapi emaa balik sitiawan nek kereta da... tau sebab apa? Apa lagi..emaa tertinggal bas la pula..haha macam2 kan.. nak datang kl kena ngorat dalam bas..nak balik kena tinggal dek bas..lepas ni memang emaa tak naik bas dah la kan..bukan serik tapi cukupla sekali.. boleh ke emaa drive sorang2 pergi kl..encik suami benarkan ke? setakat ni emaa cuma drive sorang2 bila balik kedah je..


Saturday, 25 December 2010

17 Dis 2010. Dewan Sri Indon, Putrajaya.

Singgahsana raja sehari

Seminggu dah berlalu..tapi baru hari ini emaa teringat nak bercerita..
Hari jumaat lepas emaa cuti satu hari bertujuan menghadiri majlis sambut menantu sepupu emaa yang akan berlangsung pada malamnya..di Dewan Sri Endon, putrajaya..oleh sebab encik suami tidak dapat cuti, maka pagi2 lagi emaa dah bertolak ke putrajaya menaiki bas trans..

puteri sulong emaa n tunang

Pengalaman yang emaa tidak boleh dilupakan, pertama kali emaa naik bas awam setelah berpuluh tahun..punya la takut apabila ada makhluk yang tidak tahu membezakan usia..mengurat emaa di dalam bas..(perasan sekejap) cewah...haha.. percaya tidak? usianya sekitar 30an..layak jadi adik emaa je...ke dia berniat nak jual emaa..haha (orang sekarang sukar diduga kan..) bermula masa bas amik penumpang di Teluk Intan..sepanjang dalam bas emaa perasan dia asyek pandang emaa je..(perasaan emaa ke perasan.....?) Di hentian ulu bernam..lagi la haru..dia asyek ikut emaa je..(walau emaa tak layan..pun tak pandang dia..tapi terpandang juga sekali sekala...) sebab takut..emaa tak jadi makan..tahan lapar...huhu...sedeh sekejap.. Mujur ada abg (Syak) yang sentiasa sms...menemani emaa..sepanjang perjalanan hingga emaa sampai ke hentian putrajaya..(sory abg, ..sebab banyak kedet abg abis pada emaa ari tu..xpew kan? dan abg marah bila emaa kata org tu nak jual emaa..)

cu sekeluarga

Lepas solat maghrib, emaa menghadiri majlis ditemani anak2 emaa yang semuanya ada di kl.
Seronok sangat sebab dapat berkumpul dengan semua sanak saudara disana..

dua budak kaki melaram(akak n adek)

emaa n abg chak yg selalu kt die ensem..:)

Wednesday, 15 December 2010

~Risik Merisik~

Tepak Sireh

Sabtu 4 Dis 2010 rumah emaa dikunjungi tetamu jauh...kunjungan penuh beradat..membawa hajat yang satu....menyunting bunga di laman emaa...
buat sang putera..
Syukur Alhamdulillah...semuanya berjalan lancar..bagai dirancang..


Cincin belah rotan..