Sunday, 21 November 2010

Belajar dari masa lalu...


Tidak seorang pun dari kita yang sempurna. Yang mahu belajar dari kasilapan adalah orang-orang yang bijak. Yang amat menyedihkan apabila mempertahankan benda yang sedia terbukti salahnya..

Kita tidak berupaya merubah masa lalu....tetapi pengalaman itu mendewasakan kita untuk menjadi manusia yang lebih berjaya di dunia dan bahagia di akhirat...

Kita tidak perlu menoleh ke belakang..merenung masa silam yang suram..
bersyukurlah dengan apa yang kita ada dan kita miliki hari ini..menjadikan kita lebih bahagia..

Hadapilah hari esok yang mendatang dengan lebih tabah dalam mencari keredhaanNya.


Monday, 8 November 2010

Kursus Budaya Kerja Cemerlang 29 - 31 Okt 10


gayaaatttt....huhu...

hari ni emaa cuti..sorang2 kat umah..rajin pula nak update blog..lama tinggal..rindu pula nak bercerita...xpew kan..

minggu lepas emaa menghadiri 2 kursus. rajin kan..kan...satu lagi Kursus Smart Solat 2 - 4 Nov 2010..

Kursus Budaya Kerja Cemerlang 29 - 31 Okt 10 dijalankan di Felda Residence Trolak.. tempatnya cantik...sebenarnya emaa tak pernah tau pun yang kat dalam kawasan felda ni.. ada tempat yang begitu cantik untuk kursus seperti ini..syukur padaNya kerana emaa terpilih untuk menghadiri kursus ini ditempat yang mendamaikan ini...

Berakit-rakit ke hulu..heh?

walaupun semua kursus dijalan secara outdoor..lasak, mencabar lagi memenatkan..tapi emaa dan kawan2 gembira dan enjoy...

bermula seawal jam 7.30 pagi dengan aktiviti senam robik (tarian ponco2).. dikuti dengan segala bagai acara yang telah disusun jurulatih..dan berakhir jam 12 malam..huhu...

sempat tuk posing juga...

ahli kumpulan..tersemat dihati...

Majlis Konvokesyen Aku Hunny..6 Nov 2010

Bertempat di Dewan Plenari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).
Sabtu 6 Nov 2010 hari berlansungnya majlis. Sesi petang bermula jam 2.30....tetapi seawal jam 12 tengahari emaa da sampai bersama keluarga..awalkan..bukan apa..sebab tak nak jalan jauh la tu...dan..nak dapatkan lot parking yang kalau boleh depan pintu dewan kut..ha2..xpew kan.. Meriah dengan tema purple yang dipilih oleh Cik Aku Hunny.. (purple warna emaa kut..) dan tak sangka juga..tema purple menjadi pilihan banyak orang.....sana sini..penuh purple... haha amik ko...

Jumaat 5 Nov 2010 lebih kurang jam 10.30 pagi dari Sitiawan dan selamat sampai ke tempat penginapan di Desa Pinggiran Putra, Putrajaya lebih kurang jam 2.30 petang. Menginap di rumah emak sedara.. dan pada petangnya... sempat lagi berjalan2.. mengintai2... ke Nilai...menjamu mata.... selepas menjemput Cik Aku Hunny selesai majlis raptainya..

Terima kasih banyak2 buat cu sekeluarga atas layanan mesra...budi baik dikenang jua....dapat kumpul ramai2 malam tu..rasa best sangat..terima kasih juga pada pak tam sekeluarga..sebab sudi datang dari kl dan bermalam bersama kami ...walaupun pak tam kurang sihat..tapi kita gembira kan..

bersama keluarga
selalu tengok picc dari jauh bila ke putrajaya.. akhirnya dapat masuk juga..

wit hunny
emaa bangga dengan angah..belajar rajin2..dan buat yang terbaik untuk diri sendiri..semoga beroleh kejayaan di dunia n akhirat..
emaa tunggu convo deg...dengan yang lebih cemerlang..